Vihreät tekivät eduskuntavaaleissa historiaa. Tuloksena puolueen kaikkien aikojen suurin eduskuntaryhmä ja suurin eduskuntavaalivoitto. Vihreät nousivat 8,5 prosentin eduskuntavaalikannatuksesta ja 15 kansanedustajan puolueesta 11,5 prosentin kannatukseen ja 20 kansanedustajaan. Uusia paikkoja Vihreille tuli Helsingistä, Uudeltamaalta, Hämeestä ja Kaakkois-Suomesta.

Savo-Karjalassa Vihreiden kansanedustajana jatkaa Krista Mikkonen Joensuusta. Hänet on myös valittu Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtajaksi. Savo-Karjalassa kannatuksemme kasvoii edellisiin eduskuntavaaleihin verrattuna 2,9 prosenttiyksikköä ja on nyt lähes 10 %. Kaikissa Ylä-Savon Vihreiden edustamassa kunnissa Vihreiden kannatus nousi jonkin verran: suurin kannatuksen nousu oli Keiteleellä, kaikkiaan 2,8 prosenttiyksikköä. Lähes prosenttiyksikön  tai yhden prosenttiyksikön kannatuksen nousu oli Iisalmessa, Kiuruvedellä, Pielavedellä ja Vieremällä.

Työ ilmastonmuutoksen pysäyttämisen, tasa-arvon edistämisen, eriarvoisuuden poistamisen, ympäristön suojelemisen ja koulutuksen kunnianpalautuksen puolesta jatkuu vahvempana kuin koskaan ennen. Tätä varten meille annettiin näissä vaaleissa ääniä enemmän kuin koskaan.