1524879_660411887349260_1203375048_n

JoViNO on Vihreiden Nuorten ja Opiskelijoiden paikallisjärjestö. Kotipaikkakuntamme on Joensuu, mutta toimimme koko Pohjois-Karjalan laajuudelta. Järjestämme tapahtumia, mielenilmauksia ja hengailuiltoja. Maakuntatasolla otamme osaa paikalliseen kehitykseen, toimimme nuorten kunnallispoliitikkojen tukijärjestönä, osallistumme opiskelijapolitiikkaan eri oppilaitoksissa kuten Itä-Suomen yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa, sekä edistämme nuorta vihreyttä Pohjois-Karjalassa.

Haluamme Joensuusta entistä eläväisemmän opiskelijakaupungin, jossa palvelut järjestetään asukkaan ehdoilla. Puhtaassa ja viihtyisässä kaupungissa on ilo asua.

Arvomme

Politiikkamme tavoitteena on, että jokaisella ihmisellä on oikeus ja mahdollisuus etsiä onnellisuutta. Hyvä elämä on mielestämme parempi tavoite kuin talouskasvu, täystyöllisyys tai hyvinvointivaltion ylläpitäminen – vaikka kaikilla näillä voi olla oma osansa tavoitteen saavuttamisessa.

Tarvitsemme politiikkaa, joka katsoo seuraavaa kvartaalia kauemmas. Nyt tehtävät päätökset vaikuttavat kymmenien vuosien päähän. On kyettävä irtautumaan päivänpolitiikasta ja katsottava pidemmälle tulevaisuuteen.

On täysin selvää, että nykyinen ympäristöä tuhoava elämäntapamme ei voi jatkua. Kiihtyvä ilmastonmuutos on yksi merkki tästä. Tarvitaan radikaaleja toimenpiteitä ympäristön pelastamiseksi.