Savo-Karjalan Vihreät nimesi viimeisenä yrittäjä Pekka Laineen (37) Joensuusta ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. Nyt koko 15 ehdokkaan lista on täysi. Ehdokkaita on Pohjois-Savosta yhdeksän ja Pohjois-Karjalasta kuusi.

Puheenjohtaja Hanna Susitaival on tyytyväinen listan kokoonpanoon: ”Vihreiden ehdokkaista löytyy niin kokemusta kuin uusia kasvoja. Listamme on todennäköisesti keski-iältään vaalipiirin nuorin ja tällä vastaamme hyvin siihen kannatuspotentiaaliin, mikä Vihreillä on nuorten keskuudessa.”

Ehdokkaaksi kevään eduskuntavaaleihin asetetaan Senni Martikainen ja Anne Roponen Iisalmesta, Pekka Laine, Iiris Lehto, Krista Mikkonen ja Sari Koskinen Joensuusta, Kimmo Perkkiö Kontiolahdelta, Harri Auvinen, Marja Berg, Petteri Heikkinen, Kaisa Kantele, Petri Nieminen ja Veera Willman Kuopiosta, Eveliina Eronen Liperistä sekä Wilma Poutanen Varkaudesta.

Pekka Laine (37) on joensuulainen filosofi ja yrittäjä. Joensuussa hyvin tunnettua Mokkamaa -kahvikauppaa hän on pitänyt jo 10 vuoden ajan. Laineen kiinnostus on pohtia isoja yhteiskunnallisia asioita. “Eduskunnassa haluan edistää perustulon käyttöönottoa sekä vahvaa ympäristö- ja ilmastopolitiikkaa. Haluan, että päätöksenteossa kuunnellaan tutkimustietoa ja huomioidaan ihmiset yksilöinä.” Laine kertoo. Kahvi- tee- ja suklaahifistelijäksi tunnustautuva Laine soittaa kitaraa, käy paljon keikoilla sekä vaeltaa.

Lisätietoja: Pekka Laine, 050 562 4132

puheenjohtaja Hanna Susitaival, Savo-Karjalan Vihreät, 040 556 2102