Olen työskennellyt vihreässä eduskuntaryhmässä nyt neljä kuukautta. Heinäkuussa aloitettu työ kansanedustaja Saara Hyrkön poliittisena avustajana on pitänyt kiireisenä. Tällä hetkellä keskustelua käydään seuraavan vuoden budjetista, josta riittää asiaa koko loppuvuodeksi. Hallitusvastuussa seisomme hallituksen esityksen takana. Sen takana onkin helppo olla. Talousarviossa panostetaan meille vihreille moneen tärkeään asiaan: kaikkiin koulutusasteisiin, perheiden hyvinvointiin, luonnonsuojeluun, ilmastonmuutoksen vastaiseen taisteluun ja perusturvan kasvattamiseen.

Olennaisena osana työtäni on myös edustajan kalenterin järjestäminen, tapahtumien aikatauluttaminen ja viesteihin vastaaminen. Yhä tärkeämpää on pysyä myös ajan hermolla sosiaalisessa mediassa, pitää yhteyttä seuraajiin ja äänestäjiin sekä päivittää arjen tavallisia kuulumisia.

Työporukkamme on uusi; paitsi että me avustajat tulemme monipuolisista taustoista, myös monet edustajista on varsin tuoreita kasvoja. Koen tämän toki ehdottoman hyvänä koko ryhmän asiantuntijuuden ja ammattimaisen toiminnan kehittymisen kannalta, koska kouluttaudumme ja uskallamme kysyä.

Kannustan ottamaan rohkeasti yhteyttä kehen tahansa meidän vihreistä kansanedustajista ja pyytämään heitä vieraiksi tapahtumiin omalle kotipaikkakunnalle! Vaikka edustajat ovat kiireisiä, on avustajan mahdollista varata kalenterista aikaa myös tärkeitä tapaamisia varten.

Ihanaa syksyä Savo-Karjala!

Senni

puh.  046 922 1223

senni.martikainen@eduskunta.fi

Iisalmesta kotoisin oleva Senni Martikainen on vihreän kansanedustajan Saara Hyrkön poliittinen avustaja.