Savo-Karjalan Vihreiden syyskokous nimesi lauantaina 10.11. Joensuussa viisi eduskuntavaaliehdokasta lisää 14.4. vaaleihin. Aiemmin on jo nimetty Krista Mikkonen, Harri Auvinen, Anne Roponen ja Veera Willman. Nyt listaa täydennettiin Wilma Poutasella, Kimmo Perkkiöllä, Petri Niemisellä, Iiris Lehdolla ja Eveliina Erosella. Savo-Karjalan Vihreät nimeää loput ehdokkaat joulukuussa.

Syyskokous valitsi myös yhdistyksen hallituksen vuodelle 2019. Puheenjohtajana jatkaa Hanna Susitaival Joensuusta mutta varapuheenjohtaja vaihtuu. Varapuheenjohtajana toiminut Petteri Heikkinen jättäytyy pois tehtävästä ja syyskokous valitsi tilalle Simo Rädyn Kuopiosta. Hallituksen valittiin Vilma Poutanen (Varkaus), Tanja Kaipainen (Kuopio), Teppo Tarnanen (Joensuu), Janne Svärd (Iisalmi), Hanna Koivula (Kontiolahti) ja heille varajäseneksi Leona Pälvimäki, Petri Nieminen, Sari Koskinen, Senni Martikainen ja Oskari Korhonen.

Lisätietoja: puheenjohtaja Hanna Susitaival, 040 556 2102
toiminnanjohtaja Tero Kankaanperä, 050 593 1243