Savo-Karjalan Vihreät nimesi kevätkokouksessaan Iisalmessa 4.5. ehdokkaansa Vihreiden puoluevaltuuskuntaan ja puoluehallitukseen. Uudet luottamushenkilöt valitaan kesäkuun puoluekokouksessa Porissa. Puoluevaltuuskuntaan Savo-Karjalasta ovat ehdolla Sari Koskinen Joensuusta, Senni Martikainen Iisalmesta ja Veera Willman Kuopiosta. Puoluehallitukseen ehdokkaita ovat Petteri Heikkinen Kuopiosta sekä Anne Roponen Iisalmesta.

Savo-Karjalan Vihreät antaa tukensa Vihreiden osallistumiselle hallitusneuvotteluihin hallitustunnustelijalle annettujen vastausten ja kynnyskysymysten mukaisesti. Olemme valmiita osallistumaan sellaiseen hallitukseen, jonka hallitusohjelma on riittävän kunnianhimoinen ilmaston, ympäristön, koulutuksen, eriarvoisuuden ja köyhyyden torjunnan sekä ihmisoikeuksien ja Suomen kansainvälisen aseman vahvistamisen suhteen. Tämä tarkoittaa erityisesti merkittäviä lisäpanostuksia koulutukseen kaikilla asteilla ja köyhyyden vähentämiseen. Suomen ilmastotavoitetta on kiristettävä ja luonnonsuojelua on vahvistettava, mikä edellyttää merkittäviä päästövähennystoimia sekä lisäpanostuksia luonnonsuojeluun.