Tiedote 21.1.2017

Savo-Karjalan vihreät nimesivät ehdokkaita Varkauteen, Kaaville ja Rääkkylään. Ehdolle lähtee Kaavilta Johanna Kosloff, Rääkkylästä Jouni Honkanen ja Varkaudesta Elli Järvinen sekä Wilma Poutanen. Johanna Kosloffin ehdokkuuden myötä myös Kaavilla voidaan äänestää vihreää ehdokasta tulevissa kuntavaaleissa.

Alla ehdokasesittelyt.

Eija Vatanen

Savo-Karjalan vihreät ry

savo-karjala@vihreat.fi

Johanna Kosloff, 54, Kaavi

Olen Johanna Kosloff, 50+ nainen, lähihoitaja ja sosionomiopiskelija. Minulle tärkeitä asioita ovat kaikkien kuntalaisten välinen tasa-arvoisuus ja harkitun päätöksenteon oikeudenmukaisuus. Luonto kaikkineen ja sen suojelu on minusta välttämätöntä, jotta jälkipolvilla olisi mahdollisuus elää puhtaassa ympäristössä.

Jouni Honkanen, 55, Rääkkylä

Rääkkyläläinen jo kymmenen vuoden ajan! Paksuniemen sataman yrittäjänä alkoi kuudes vuosi ja saimme vuoden 2016 Rääkkylän yrittäjäpalkinnon. Ikää on 55 vuotta ja olen syntyjään Helsingin saariston lapsi Suomenlinnasta. Luonto ja eläimet ovat sydäntä lähellä. Rääkkylässä tärkeää on luonto ja mukavat ihmiset, jotka ovat hyvin ottaneet meidät vastaan! Rääkkylä on hyvä paikka yrittäjän olla ja asua!

Wilma Poutanen, 18, Varkaus

Olen Wilma Poutanen, 18-vuotias abiturientti Leppävirran lukiosta. Varkaudessa olen kuitenkin asunut koko elämäni. Vihreistä löysin poliittisen kotoni Nuori vihreä vaikuttaja -kurssin kautta noin vuosi sitten ja tänä vuonna toimin muun muassa Vihreiden nuorten ympäristötyöryhmän varapuheenjohtajana. Kunnallisvaaleissa pääteemani ovat mahdollisesti tasa-arvoinen ja kattava koulutus, eriarvoisuuden vähentäminen sekä hyvinvoiva ympäristö.

Elli Järvinen, 39, Varkaus

Olen 39-vuotias kolmen lapsen äiti. Opiskelen omaehtoisesti kokin ammattitutkintoa. Harrastan muun muassa sienestystä, lautapelejä, lukemista ja valokuvausta. Tykkään musiikista ja kulttuurista sekä seuraan sujuvasti sivusta jalkapalloa ja snookeria. Minulle on tärkeää perhe, luonto ja ystävät. Minulla ei ole vastauksia kaikkiin kysymyksiin, mutta yritän aina toimia tasa-arvoa ja ympäristöä kunnioittaen.