Savo-Karjalan vihreät on nimennyt uusia ehdokkaita eduskuntavaaleihin 2023.

Maria Berg

Kuopio, erikoislääkäri, yrittäjä, kaupunginvaltuutettu, aluevaltuutettu

Terveydenhuollon ammattilaisena, yrittäjänä ja pitkäaikaisena luottamushenkilönä minulla on kokemusta ja näkemystä sekä kanttia ottaa vastuuta päättäjänä. Monien tavoitteiden yhteensovittamiseen tarvitaan maltillista ratkaisujen hakemista yhdessä. Metsänomistajana haluan edistää luonnon monimuotoisuutta, enkä ole ainut.

Verkkosivut

Lauri Kaunisaho

Keitele, varusmies, kunnanvaltuuston 2. varapuheenjohtaja

Itä-Suomi ei enää kaipaa sitä vanhaa ja konservatiivista politiikkaa, jota alueemme valtapuolueet edustavat. Taantumus ei pelasta, tulevaisuuteen katsominen pelastaa.

Haluan lisää tekoja luonnon, ilmaston ja eläinoikeuksien puolesta. Haluan yhteiskunnan ilman syrjintää ja vähemmistövastaista politiikkaa. Haluan ihmisille lisää mielenrauhaa.

Verkkosivut

Kimmo Perkkiö

Kontiolahti, Tuottaja, yrittäjä / BA Media Production, kunnanvaltuutettu, maakuntavaltuutettu

Vaaliteemani on AIKA. Lisää aikaa hyvinvoinnille, perheelle ja ystäville. On aika antaa ympäristölle mahdollisuus palautua ja sopeutua. Nyt on korkea aika toimia ja kulkea rohkeasti vihreämpään tulevaisuuteen.

Tavoitteeni on saada 2 vihreää kansanedustajiksi Savo-Karjalasta.

Aiemmin ehdokkaiksi on nimetty Kaisa Kantele (Kuopio), Sami Kumpulainen (Kuopio), Krista Mikkonen (Joensuu), Petri Nieminen (Kuopio), Ninni Saarinen (Joensuu), Tuomo Kondie (Joensuu), Ari Marjeta (Lieksa) ja Ella Partanen (Joensuu). Ehdokkaiden kuvat ja perustietoja sivuillamme.