Joensuulainen Krista Mikkonen (vihr.) on huhtikuussa uuden eduskunnan järjestäytyessä valittu Savo-Karjalan vaalipiirin kansanedustajien yhteyshenkilöksi alkavalle vaalikaudelle.

Savo-Karjalan kansanedustajat ovat järjestäytyneet alkavalle vaalikaudelle. Vaalipiirin kansanedustajien yhteyshenkilöksi on valittu Krista Mikkonen (vihr.).

“Muuttuneen toimintaympäristön vuoksi Itä-Suomi tarvitsee nyt uutta elinvoimaa. Uudessa tilanteessa on entistä tärkeämpää, että teemme tiivistä yhteistyötä paitsi oman alueemme kansanedustajien kesken, myös muiden vaalipiirien kansanedustajien kanssa. Itä-Suomen asia on koko Suomen asia”, sanoo Krista Mikkonen.

Krista Mikkonen on toiminut päättyneellä hallituskaudella ensin ympäristö- ja ilmastoministerinä ja sitten sisäministerinä. Hän jatkaa sisäministerinä toimitusministeristössä kunnes seuraava hallitus on nimitetty. Mikkonen on kolmannen kauden kansanedustaja Joensuusta. Mikkonen toimii myös Pohjois-Karjalan kansanedustajien yhteyshenkilönä. Pohjois-Savon kansanedustajien yhteyshenkilöksi valittiin Tuula Väätäinen (sd.).

Vuosittain valittavien yhteyshenkilöiden toimenkuvaan kuuluvat alueen kansanedustajien yhteisten tapaamisten ja vierailujen sekä vastaavien asioiden koordinointi.