Huomenna Savo-Karjala on vihreä

Kuntavaalivalmistelut ovat täydessä vauhdissa Savo-Karjalassa. Koronan aiheuttamat haasteet kunnille sekä niiden yleinen tiukka rahatilanne on johtamassa siihen, että yhä useammassa paikkaa joudutaan tulevina vuosina tekemään koviakin ratkaisuja. Meitä vihreitä tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan pitämään huolta heistä, joiden joiden ääni ei kuulu.

Savo-Karjalassa asetamme erinomaisia vihreitä ehdokkaita lukuisiin kuntiin, myöskin moneen sellaiseen, jossa ei ole vihreitä ehdokkaita aiemmin ollut. Teemamme kiinnostavat ja meihin uskotaan – Positiivista palautetta on jo kentältä saatukin. Nyt ei kuitenkaan ole vielä aika levätä, vaan on asetuttava tukevasti vaaliasentoon. Savo-Karjalan kunnissa on joulukuun alkuun mennessä nimetty jo 60 vihreää ehdokasta.

Tulevissa kuntavaaleissa nostetaan esille vielä monia erityisesti meille vihreille tärkeitä asioita – Mm. panostukset koulutukseen, luonnonsuojelun edistäminen ja kuntalaisten hyvinvoinnista huolehtiminen – pidetään huolta niin kaupunkien kuin maaseudun elinvoimaisuudesta. Kestävään liikkumiseen tulee panostaa, hyvään joukkoliikenteeseen ja sujuvaan ja turvalliseen toimivaan jalankulku- ja pyöräliikkumiseen. Myös sähkö- ja biokaasuautojen leviämistä halutaan edistää lataus- ja tankkausverkostoa parantamalla.

– Viihtyisiin ja turvallisiin kuntiin tullaan mielellään asumaan ja yrittämään – tällöin saadaan myös niitä paljon kaivattuja verotuloja kunnan kirstuun, tuumaa Savo-Karjalan vihreiden puheenjohtaja Simo Räty. Vihreät ehdokkaamme tekevät hyvää työtä, jotta tulevaisuudessa Savo-Karjalan kunnat olisivat feministisiä ja luonnon sekä ympäristön huomioivia, hyviä kuntia elää. Huomenna Savo-Karjala on vihreä.

Savo-Karjalan vihreät piti syyskokouksen 12.12.2020. Syyskokouksessa valittiin jäsenet piirihallitukseen. Piirihallituksen puheenjohtajaksi valittiin Simo Räty ja varapuheenjohtajaksi Iiris Pääkkönen. Syyskokouksen alussa ympäristöministeri Krista Mikkonen piti avauspuheen ja puoluesihteeri Veli Liikanen vaalikatsauksen.

PIIRIHALLITUS 2021
puheenjohtaja Simo Räty, Kuopio
varapuheenjohtaja Iiris Pääkkönen, Joensuu
Hanne Juntunen, Joensuu, varalla Anna Utriainen, Joensuu (nuoret)