Savo-Karjalan vihreät on nimennyt kevätkokouksessaan neljä ehdokasta kevään 2023 eduskuntavaaleihin.

Krista Mikkonen, Joensuu, kansanedustaja, sisäministeri, kaupunginvaltuutettu

-Haluan jatkaa työtäni ilmastokriisin ja luontokadon torjumiseksi, eriarvoisuuden vähentämiseksi sekä suomalaisten turvallisuuden vahvistamiseksi. Kansanedustajana ja ministerinä olen tehnyt paljon itäisen Suomen elinvoiman eteen. Tämä työn jatkaminen on entistä tärkeämpää uudenlaisessa ulkopoliittisessa tilanteessa. Uskon, että kokemukseni ja laajat verkostoni ovat tässä avuksi.

nettisivu

Kaisa Kantele, Kuopio, sosiaalityöntekijä, kaupunginhallituksen jäsen, Pohjois-Savon aluevaltuutettu

-Näissä vaaleissa ratkaistaan, pidetäänkö pienestä ihmisestä ja ympäristöstä huolta. Minä rakennan, yhteistyöllä.

Petri Nieminen, Kuopio, ympäristöasiantuntija, FM, kaupunginvaltuutettu

-Nykyisessä maailmantilanteessa päätöksentekijöiksi tarvitaan yhteistyökykyisiä eri alojen osaajia. Koulutustaustani ja työkokemukseni ympäristöalalla ja rauhanturvaajana vietetty aika Kosovossa ja Libanonissa ovat tuoneet minulle näkemystä ympäristön- ja vesiensuojelun edistämiseen ja turvallisuuskysymyksiin.
nettisivu

Ninni Saarinen, Joensuu, tutkija, maatalous- ja metsätieteiden tohtori, kasvatustieteiden maisteri. Vihreiden valtuuskunnan jäsen, Joensuun vihreiden puheenjohtaja

-Arvokas luontomme sekä hyvinvointivaltiomme tarvitsevat puolustajia, siksi olen ehdolla ensi kevään eduskuntavaaleissa.
nettisivu

Kantele, Mikkonen ja Nieminen olivat ehdokkaina myös 2019 eduskuntavaaleissa, Saarisella viime kunta- ja aluevaalit olivat ensimmäiset.

-Vahva listan alku ja Krista mukana jo nyt mahdollistaa tavoitteemme toisesta kansanedustaja, toteaa Savo-Karjalan vihreiden toiminnanjohtaja Ville Elonheimo.

Savo-Karjalan vihreiden piirihallitus ja syyskokous nimeävät ehdokkaat vaiheittain vuoden 2022 aikana.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Ville Elonheimo, 040 552 4994, ville.elonheimo@vihreat.fi