kuntavaalit3

Tiedote 22.6.2016

Ehdokashankinta on eri kunnissa hyvässä vauhdissa, Tuusniemelle nimettiin lisäehdokas.

Savo-Karjalan  Vihreät kokoontui hiomaan kuntavaalisuunnitelmiaan viikonloppuna Kuopiossa. Kokoukseen osallistunut Vihreiden puoluesihteeri Lasse Miettinen odottaa Vihreiden saavan kevään 2017 kuntavaaleihin ennätysmäärän ehdokkaita.

”Vihreät lähtevät kuntavaaleihin vahvassa nosteessa. Suomea muutetaan kuntien kautta. Haastamme hallituksen kovan ja lyhytnäköisen linjan ja tarjoamme inhimillisen, kestävän ja uudistavan vaihtoehdon. Kuntavaalit ovat linjavaali tämän maan suunnasta. Tulemme asettamaan enemmän ehdokkaita kuin koskaan tekemään yhdessä työtä tämän puolesta ja toivotamme kaikki tervetulleeksi mukaan”, Miettinen toteaa.

Savo-Karjalan Vihreiden puheenjohtaja Anne Roponen kertoo ehdokashankinnan olevan eri kunnissa hyvässä vauhdissa.

Lauantaina Vihreiden kuntavaaliehdokkaaksi nimettiin nuorisotyöntekijä Hannu Reinikainen Tuusniemeltä. Reinikainen on toiminut aiemmin kotikunnassaan Keskustan varavaltuutettuna sekä sosiaalilautakunnan jäsenenä.Koulutukseltaan Reinikainen on nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja ja työskentelee Juankoskella nuorisotoimessa.

Reinikainen kokee Vihreiden tekemän ihmisläheisen ja luontoa kunnioittavan politiikan olevan lähellä omaa arvomaailmaa. ”Vihreille on tärkeää tavoitteiden lisäksi se, miten ne saavutetaan. Haluamme uudistaa politiikkaa avoimeksi, osallistavaksi ja reiluksi. Tulevaisuuden rakentamiseen tarvitaan kaikkia.”

Lasse Miettinen, Vihreiden puoluesihteeri, puh. 040 – 5076 100.

Anne Roponen, Savo-Karjalan Vihreiden puheenjohtaja, puh. 050 – 385 00 68.

Hannu Reinikainen, puh. 044 – 2031 273.