KUINKA VIHREÄ SINÄ OLET: VIHREÄT AVASIVAT VAALIKAMPANJANSA KUOPIOSSA

Vihreiden vaalikampanja avattiin tänään Kuopion torilla. Pohjois-Savossa vihreiden tavoitteena on saada läpi ensimmäinen vihreä kansanedustaja. Vasemmistoliiton kanssa solmittu tekninen vaaliliitto antaa tähän hyvät edellytykset.

Kampanjatempauksessa liikkui vihreisiin haalareihin sonnustautuneita vihreitä, jotka kannustivat ohikulkijoita testaamaan Kuinka vihreä sinä olet? – nettitestin avulla ”vihreytensä”. Tämän leikkimielisen ja toisaalta tosissaan tehdyn testin tarkoituksena on osoittaa kuinka jokainen ihminen vihertää ainakin jossain määrin.

”Suomi ei ole vielä tasa-arvon mallimaa. Mieluummin naisenkin kannattaa äänestää miestä, joka on valmis ratkomaan tasa-arvon ongelmia, kuin naisehdokasta, joka keskittyy muihin asioihin”, totesi Vihreiden naisten puheenjohtaja Mari Puoskari kampanjatempauksen yhteydessä pidetyssä keskustelutilaisuudessa.

Vihreiden keskeisimpinä vaalitavoitteina ovat ilmastonmuutoksen pysäyttäminen, köyhyyden vähentäminen sekä työ-elämän muutoksen haasteisiin vastaaminen. Vihreiden vaalikampanjan slogan on ”Jottei totuus unohtuisi”. Sen tarkoituksena on muistuttaa, ettei näitä nykypäivän isoja ongelmia voida enää sivuuttaa – edes politiikassa.

Vaalitempaus oli osa vihreiden valtakunnallista kampanjointia. Vihreät tempaisivat lauantaina lähes 30 paikkakunnalla. Tunnelmia Kuopiosta sekä tempauksista ympäri maata on nähtävissä vihreiden kampanjablogissa.