Kohti Pariisia 2015

TIEDOTE 24.11.2015

Savo-Karjalan Vihreät piti syyskokoustaan Kuopiossa 22.11.2015.  Vuodelle 2016 piirin hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Anne Roponen Iisalmesta, joka jo aiemmin syksyllä on valittu Ylä-Savon Vihreät ry:n hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2016. Piirin hallituksen varapuheenjohtajaksi valittiin joensuulainen Harri Hölttä, joka on myös Vihreiden puoluehallituksen varajäsen. Hallituksen muut jäsenet vuodelle 2016 ovat: Kuopiosta Jari Väisänen, Iisalmesta Antti Loimalahti, Lapinlahdelta Aila Koski-Vähälä ja Joensuusta Tuomo Salonen.

Roponen ja Hölttä osallistuivat molemmat Vihreiden puoluevaltuuskunnan kokoukseen, joka pidettiin Kuopiossa 21. – 22.11. ”Vihreiden neljä teesiä Pariisin ilmastokokousta varten olivat viikonlopun yhteisen työskentelyn yksi keskeisistä sisällöistä”, he toteavat. ”llmastorahoitus on saatava kuntoon, päästävä irti fossiilisista, saatava kunnat toimiin ja päätettävä Pariisissa riittävistä sitoumuksista”.

Anne Roponen

Ylä-Savon Vihreät ry