Savo-Karjalan Vihreät on nimennyt neljä uutta ehdokasta eduskuntavaaleihin 2015. Ehdolle asetetaan Harri Hölttä Joensuusta, Antti Loimalahti Iisalmesta, Kim Tamio Tervosta ja Veera Willman Kuopiosta.

Harri Hölttä (s. 1975) työskentelee metsä- ja ympäristöhistorian tutkijana Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella. Kansalaisjärjestöissä pitkään toiminut Hölttä oli edellisissä eduskuntavaaleissa ehdolla Pohjois-Savon vaalipiiristä. Hän on Savo-Karjalan Vihreiden hallituksen jäsen.

Antti Loimalahti (s. 1969) on iisalmelainen perheenisä. Loimalahti on valmistunut lääketieteen lisensiaatiksi Kuopion yliopistosta ja työskennellyt laajasti ympäri Pohjois-Savoa. Nyt hän erikoistuu päihdepsykiatriaan KYS:n Julkulan sairaalassa.

Kim Tamio (s.1989) opiskelee kauppa- ja ympäristötiedettä Itä-Suomen yliopiston Kuopion kampuksella. Hän teki syksyn 2011 vaihto-opintoja Japanissa. Tamio oli ehdolla kunnallisvaaleissa 2012 Tervossa ja on toiminut Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liiton hallituksen jäsenenä vuonna 2013.

Veera Willman (s.1989) opiskelee yhteiskuntapolitiikkaa Jyväskylän yliopistossa. Hän on ollut kevään työharjoittelussa Suomen Pariisin suurlähetystössä ja viimeistelee parhaillaan maisteriopintojaan. Willman on Kuopion kaupungin kasvun ja oppimisen lautakunnan jäsen.

Savo-Karjalan Vihreät on jo aiemmin asettanut ehdolle Sanna Mertasen Kuopiosta, Krista Mikkosen Joensuusta ja Anne Roposen Iisalmesta. Seuraavan kerran ehdokkaita nimetään elo-syyskuun vaihteessa. Savo-Karjalan Vihreiden tavoitteena on saada listansa täyteen marraskuussa pidettävään syyskokoukseen mennessä.

Harri Hölttä 040 772 9224
Antti Loimalahti 040 737 1137