Savo-Karjalan Vihreät nimesi sunnuntaina 13.4. ensimmäiset ehdokkaansa eduskuntavaaleihin 2015. Ehdolle asetettiin Sanna Husso, Krista Mikkonen ja Anne Roponen.

Sanna Husso on Kuopion perusturva- ja terveyslautakunnan jäsen, Kuopion Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajana ja työskentelee seurakuntapastorina Kuopiossa.

Krista Mikkonen on puolueen varapuheenjohtaja, Joensuun vapaa-aikalautakunnan puheenjohtaja, Joensuun Vihreän valtuusryhmän puheenjohtaja ja työskentelee projektipäällikkönä jätehuoltoyhtiössä.

Anne Roponen Iisalmen kaupunginhallituksen jäsen, Ylä-Savon Vihreiden puheenjohtaja ja koulukuraattori Iisalmessa Ylä-Savon SOTE kuntayhtymässä.

Savo-Karjalan Vihreät täydentää listaansa vielä kevään aikana ja se on valmis marraskuun loppuun mennessä. Savo-Karjalan vaalipiirissä voi asettaa enintään 16 ehdokkaan listan.

Savo-Karjalan Vihreät piti kevätkokouksensa Savonlinnassa yhdessä Kaakkois-Suomen Vihreiden kanssa järjestetyn koulutusviikonlopun yhteydessä. Kahden vaalipiiriuudistuksen myötä sulautuneen piirijärjestön kokemusten vaihtaminen ja hyvien käytäntöjen jakaminen on tärkeää maantieteellisesti laajojen vaalipiirien yhteenkokoamiseksi.

Lisätietoja:

Sanna Husso, 044 360 9965