Savo-Karjalan Vihreät on julkistanut tänään piirin kaksi uutta kansanedustajaehdokasta. Julkistus tehtiin Vihreän eduskuntaryhmän vieraillessa Joensuussa.

Uudet ehdokkaat ovat Elina Hietanen, 21, Joensuusta ja Elsi Kauppinen, 31, Lieksasta.

Elina Hietanen on ympäristöpolitiikan ja –oikeuden opiskelija Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuksella. Hietanen toimii muun muassa Joensuun Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden varapuheenjohtajana, ympäristöpolitiikan opiskelijoiden ainejärjestö Loikka ry:n sihteerinä sekä Animalia Joensuun tiedottajana. Hän on myös Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan edustajiston jäsen.

Elsi Kauppinen on hiljattain väitellyt biologian tohtori, joka on suorittanut opintonsa Puolassa, Varsovassa. Nykyisin hän työskentelee ympäristöalan konsulttina Joensuussa ja on toiminut Pro Höytiäinen-yhdistyksen perustamiseksi. Viime talvena Kauppinen osallistui Vihreiden puolueohjelmaa valmistelleen työryhmän toimintaan.

Vihreiden ehdokkaiksi eduskuntavaaleihin on Hietasen ja Kauppisen lisäksi nimetty Krista Mikkonen ja Harri Hölttä Joensuusta, Anne Roponen ja Antti Loimalahti Iisalmesta, Veera Willman Kuopiosta sekä Kim Tamio Tervosta. Savo-Karjalan Vihreät julkistaa lisää uusia kansanedustajaehdokkaita syksyn aikana.

Lisätiedot:

Elina Hietanen, puh. 050 521 8913