Savo-Karjalan Vihreät on julkistanut tänään piirin kaksi uutta kansanedustajaehdokasta.

Uudet ehdokkaat ovat Anne Paulo-Tuovinen, 54, Kuopiosta ja Päivi Ikonen, 52, Joensuusta.

Anne Paulo-Tuovinen on psykologi ja yrittäjä sekä vuodesta 2013 lähtien Kuopion kaupunginvaltuuston ja kaupunkirakennelautakunnan jäsen. Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajaksi hänet valittiin syksyllä 2014. Aikaisempia luottamustehtäviä ovat mm. Kuopion Vihreiden varapuheenjohtajuus ja Pohjois-Savon Vihreiden naisten puheenjohtajuus. Paulo-Tuovinen asui Joensuussa vuodet 1979-2006, minkä jälkeen palasi synnyinkaupunkiinsa Kuopioon.

Päivi Ikonen on erityisopettaja Joensuusta. Työpaikka on Ylämyllyn koulu Liperissä. Työn ohella Ikonen toimii Liperin kunnan hyvinvointikoordinaattorina sekä opetusalan täydennyskouluttajana. Päivi Ikonen on Joensuun kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen jäsen sekä työllisyys- ja henkilöstöjaoston sekä sosiaali- ja terveysjaoston varajäsen. Hän on ollut myös sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen.

Vihreiden ehdokkaiksi eduskuntavaaleihin on Paulo-Tuovisen ja Ikosen lisäksi nimetty Krista Mikkonen, Harri Hölttä ja Elina Hietanen Joensuusta, Anne Roponen ja Antti Loimalahti Iisalmesta, Veera Willman Kuopiosta, Kim Tamio Tervosta sekä Elsi Kauppinen Lieksasta. Yhteensä julkistettuja ehdokkaita on nyt kymmenen. Loput 5-6 ehdokasta julkistetaan syksyn aikana.

Lisätiedot:

Anne Paulo-Tuovinen, puh. 050-307 3444