Tässä kirjeessä:
– Pohjois-Savon Vihreiden uutiskirje lähetetään 1-2 kuukauden välein
– Vihreät mukana Farmari maatalousnäyttelyssä Kuopiossa 26.7.-29.7.
– Puoluekokouskuulumisia
– Maksa jäsenmaksu – saat Vihreän langan jäsenetuna
– Syksyn ohjelmaa
– Piirisihteeri kesälaitumilla

**********************************************

POHJOIS-SAVON VIHREIDEN UUTISKIRJE LÄHETETÄÄN 1-2 KUUKAUDEN VÄLEIN

Tämä on Pohjois-Savon vihreiden ensimmäinen uutiskirje. Kirjeessä tiedotetaan vihreiden ajankohtaisista kuulumisista Pohjois-Savon alueella noin yhden-kahden kuukauden välein. Kirje lähetetään jäsenten lisäksi kaikille toiminnastamme kiinnostuneille. Uutiskirjeen
sähköpostilistalla ei voi käydä keskustelua, joten lista ei kuormita tilaajien sähköpostia kuin satunnaisesti.

Voit helposti tilata kirjeen sähköpostiisi liittymislomakkeen avulla.

VIHREÄT MUKANA FARMARIMESSUILLLA KUOPIOSSA 26.7..-29.7.

Vihreillä on oma osastonsa Kuopiossa heinäkuun lopulla järjestettävässä Farmari -maatalousnäyttelyssä. Messualue sijaitsee Sorsasalossa raviradalla ja näyttelyyn odotetaan 80 000 kävijää. Lisätietoja maatalousnäyttelyn ohjelmasta löydät messujen kotisivuilta: http://www.farmari.net

Vihreiden osastolla on tavattavissa torstaina vihreiden varapuheenjohtaja Mari Puoskari ja perjantaina kansanedustaja Erkki Pulliainen. Paikalle pyritään saamaan kansanedustajia myös muina päivinä. Lisäksi osastolla on tavattavissa paikallisia vihreitä toimijoita.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan messujen järjestelyihin tai tulemaan päivystäjäksi osastollemme, ota yhteyttä Suvi Suutariseen (suvi.suutarinen@vihreat.fi, 040-539 5324). Päivystysvuorot ovat klo 10-14 ja 14-18 päivittäin messujen ajan.

RAIMO TUOMAINEN VIHREIDEN VALTUUSKUNNAN VARAPUHEENJOHTAJAKSI

Vihreiden puoluekokous pidettiin toukokuun viimeisenä viikonloppuna Espoon Otaniemessä. Puolueen puheenjohtajana jatkaa seuraavat kaksi vuotta Tarja Cronberg ja puoluesihteeriksi valittiin Panu Laturi. Puolueen varapuheenjohtajistoon valittiin Johanna Sumuvuori, Mari Puoskari ja Jyrki Kasvi. Puoluehallituksessa itä-suomalaisia vihreitä edustaa puheenjohtaja Cronbergin lisäksi varajäseneksi valittu savonlinnalainen Stephen Condit.

Puoluevaltuuskunnan toiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin kuopiolainen Raimo Tuomainen komealla äänimäärällä. Valtuuskunnan jäseneksi valittiin Henrik Korkeamäki ja hänen varaedustajakseen Ari Paanala. Lisäksi Tarja Laatikainen valittiin valtuuskunnan varajäseneksi. Onnittelut kaikille tehtäviin valituille!

Puolueen jäsenmäärän voimakkaasti kasvaessa on pohjois-savolaisten suhteellinen osuus puolueen jäsenistöstä samaan aikaan laskenut. Mahdollisimman monen henkilön jäsenyys yhdistyksissämme parantaisikin jatkossa neuvotteluasetelmiamme puolueen sisällä.

MAKSA VIHREIDEN JÄSENMAKSU – JÄSENETUNA VIHREÄ LANKA

Monelta toimijaltamme on vielä tämän vuoden jäsenmaksu maksamatta. Lisäksi toivomme joukkoomme uusia jäseniä. Rahanarvoisena jäsenetuna on viikottain ilmestyvän Vihreä Lanka -lehden vuosikerta. Lehden määräaikainen vuositilaus on arvoltaan 70 euroa.

Vihreiden jäsenmaksu on useimmissa yhdistyksissä 25 euroa. Lisäksi opiskelijoille, työttömille, vähävaraisille yms. on alennettu maksu 10 euroa.

Ohjeet jäsenmaksun suorittamisesta löydät Vihreiden kotisivuilta: http://www.vihreat.fi/jasenmaksu

SYKSYN OHJELMAA

* Itävi-tapaaminen
Itä-Suomen vihreiden keskinäisiä tapaamisia järjestetään kolme kertaa vuodessa. Seuraavan tapaamisen järjestämisvuoro on pohjois-savolaisilla. Tapaamista on alustavasti suunniteltu syyskuun alkupuolelle ja se on tarkoitettu kaikille vihreille toimijoillemme. Tapaamisen teemana ovat tulevat kunnallisvaalit.

* Satu Hassi vieraaksi EU- ja energia-aiheseen keskustelutilaisuuteen
Yhteistyössä Vihreän sivistys- ja opintokeskuksen kanssa järjestetään EU- ja energia-aiheinen keskustelutilaisuus syksyllä Kuopiossa. Tilaisuuteen on tulossa vieraaksi europarlamentaarikko Satu Hassi. Tilaisuuden ajankohta varmistuu piakkoin Hassin syksyn aikataulun valmistuttua.

* Tarja Cronberg vieraaksi Ylä-Savon Vihreät ry:n 15-vuotis juhlaan pe 16.11.
Ylä-Savon Vihreät juhlivat 15-vuotista taivaltaan perjantaina 16.11. Juhlapuhujaksi saapuu vihreiden puheenjohtaja ja työministeri Tarja Cronberg.

* Pohjois-Savon Vihreiden ”puuhapäivä” marraskuussa
Pohjois-Savon Vihreiden yhteinen toiminta- ja koulutuspäivä on suunniteltu pidettäväksi marraskuussa. Päivän tarkoituksena on luoda katsaus tulevaan ja pohtia toimintamme kehittämistä. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille aktiivitoimijoillemme ja toiminnasta
kiinnostuneille.

* Ilmastotapahtumat Varkaudessa ja Leppävirralla joulukuussa
Maan Ystävien ilmastolähettiläät kiertävät kouluilla Varkaudessa ja Leppävirralla joulukuussa. Koulukiertueen lisäksi järjestetään keskustelutilaisuus ilmastonmuutoksesta.

Tapahtumien ajankohdista tiedotetaan tarkemmin loppukesästä ilmestyvässä seuraavassa uutiskirjeessä ja piirin kotisivuilla: http://www.pohjoissavonvihreat.fi

PIIRISIHTEERI KESÄLAITUMILLA

Piirisihteeri Mikko Huovila on kesän vietossa kesäkuun alkupuolelta elokuun puoleen väliin saakka. Tuona aikana yhteydenotot piirin puheenjohtajalle Suvi Suutariselle (suvi.suutarinen@vihreat.fi, 040-539 5324).