POHJOIS-SAVON VIHREÄT VALITSI SYYSKOKOUKSESSAAN UUDEN PUHEENJOHTAJAN.

Pohjois-Savon Vihreiden puheenjohtajan Eija Luostarisen  jättäessä puheenjohtajuuden 2012 vuoden alusta, syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi yksimielisesti piirin nykyisen varapuheenjohtajan Liisa Pietikäisen. Pietikäinen on maaninkalainen luonnontieteiden maisteri ja agrologi, joka toimii aktiivisesti Maaningan kirkkoneuvostossa ja on tällä hetkellä Maaningan-Siilinjärven-Nilsiän (MaSiiNi) Vihreiden puheenjohtaja. Pietikäinen on ollut ehdolla kunnallisvaaleissa 2008 ja eduskuntavaaleissa 2011. Hän jättää MaSiiNin puheenjohtajuuden vuoden vaihteessa siilinjärveläiselle Toni Juvoselle.

Pohjois-Savon Vihreiden ohjaksiin on helppo tarttua, sillä piirin alueen yhdistykset ovat kasvattaneet jäsenmääräänsä ja piirin toiminta on erinomaisessa kunnossa, joten Haaviston presidentinvaalikampanjoinnin ja vaalien  jälkeen on hyvä lähteä syksyn 2012 kunnallisvaaleihin” toteaa Pietikäinen. Pietikäinen jatkaa “Kunnallisvaalit ja ehdokasasettelu voivat tulla kiinnostavaksi varsinkin Maaningan ja Nilsiä osalta, jos liitosselvitykset etenevät aina liitokseksi asti.

varsinaisiksi jäseniksi valittiin

Toni Juvonen, Siilinjärvi,   Maaningan-Siilinjärven-Nilsiän Vihreät ry
Marja-Leen Hublin, Kuopio, Kuopion Vihreät ry
Anne Roponen, Iisalmi,  Ylä-savon Vihreät
Pasi Hultunen, Leppävirta, Leppävirran Vihreät
Kimmo Leskinen, Varkaus,  Vihreä Varkaus
Hannele Nykänen Kuopio, Pohjois-Savon Vihreät Naiset ry
Eija Luostarinen, Kuopio, Pohjois-Savon Vihreät Naiset ry

Varajäsenet eivät ole henkilökohtaisia ja varajäsenten kutsumisjärjestys on yhdistysten jäsenmäärän mukainen, eli isoin yhdistys ensimmäisenä.

Ari Paanala (Kuopion Vihreät ry)
Anne Paulo-Tuovinen (Pohjois-Savon Vihreät Naiset)
Anne Marin (Ylä-Savon Vihreät)

Heikki Jääskeläinen (