jarvinen2008-5_1_1.jpgPohjois-Savon Vihreät kannattaa Heli Järvisen valintaa Vihreän liiton puoluesihteeriksi. Päätös tehtiin 13.5. piirin yleiskokouksessa.

– Jos haluamme olla sellainen maaseutuosaaja, johon meillä Sitran mukaan on puolueista myös lähes parhaat edellytykset, se vaatii maaseudun ymmärtämistä ja esillä pitoa sekä aitoja toimijoita myös täältä maalta. Siksi kaipaamme harvaan asuttujen seutujen ääntä ja viestien välittäjää myös puolueen johtoon, sanoo Pohjois-Savon Vihreiden varapuheenjohtaja Liisa Pietikäinen.
Heli Järvinen on Kerimäkeläinen viestinnän ammattilainen ja poliitikko. Viime kaudella hän toimi Pohjois-Savon Vihreiden kummikansanedustajana.

Puolueen varapuheenjohtajaksi kannatetaan Krista Mikkosta Joensuusta.

Pohjois-Savon Vihreät esittää puoluehallitukseen Ari Paanalaa ja Eija Luostarista Kuopiosta. Puoluevaltuuskunnan varapuheenjohtajaksi on ehdolla kuopiolainen Harri Auvinen sekä jäseniksi Anne Roponen Iisalmesta sekä Tarja Laatikainen ja Valtteri Suonmaa Kuopiosta.

Kesäkuussa Kuopiossa pidettävässä puoluekokouksessa valitaan Vihreille johto seuraavalle kaksivuotiskaudelle. Pohjois-Savon Vihreitä edustaa kokouksessa Ari Paanala.