Vihreät paikallisyhdistykset ovat saaneet vankan jalansijan myös Pohjois-Savossa. Yhtenä esimerkkinä pitkäjänteisestä toiminnasta on Ylä-Savon Vihreät ry, joka juhlii tänään 15-vuotista taivaltaan.

– Mielestäni Ylä-Savon Vihreät ry on ollut todella aktiivinen ja toiminut hienosti resursseihinsa nähden, kehuu Pohjois-Savon Vihreät ry:n puheenjohtaja Suvi Suutarinen.
Vihreillä oli kevään eduskuntavaaleissa vankka kannatus myös Ylä-Savossa, mutta haasteena on saada kannattajajoukolle kasvot. Pelkkä jäseneksi liittyminenkin on yhdistykselle tärkeää.
– Vaikka Vihreillä onkin Ylä-Savossa pitkän linjan puurtajista koostuva vireä ydinjoukko, ovat uudet jäsenet lämpimästi tervetulleita. Vihreän värin tunnustaminen voi tuntua vaikealta etenkin maaseudulla, jossa Vihreä Liitto on melko uusi poliittinen toimija. Piirijärjestö tekee kaikkensa tukeakseen niitä ihmisiä, jotka päättävät ryhtyä vihertämään omaa kuntaansa esimerkiksi asettumalla ehdolle tulevissa kunnallisvaaleissa, Suutarinen lupaa.

Piirijärjestö on palkannut työntekijän, jonka yhtenä tehtävänä on auttaa poliittisesta toiminnasta kiinnostuneita verkostoitumaan muiden samoin ajattelevien kanssa. Itsekin maaseudulla asuva toiminnanjohtaja Minna Heikka on kertonut haja-asutusalueiden Vihreiden tukemisen olevan erityisesti lähellä hänen sydäntään.

Lisätietoja: Suvi Suutarinen, Pohjois-Savon Vihreät ry:n puheenjohtaja, p. 0400 759 133.