VIHREÄ VALTUUSTORYHMÄ TUKEE TUOMAISTA

Kuopion vihreä valtuustoryhmä asettui yksimielisesti tukemaan yhtä eduskuntavaaliehdokasta, terveydenhuollon suunnittelija Raimo Tuomaista.

Ainutlaatuinen päätös tehtiin valtuustoryhmän torstaisessa kokouksessa. Kaikki valtuutetut ovat valmiit osallistumaan Tuomaisen kampanjaan omilla teemoillaan. Ryhmän puheenjohtaja Merja Leppälä muun muassa on järjestämässä Tuomaisen vammaispoliittista tilaisuutta, Eeva Heinonen taas lasten hyvinvointia, Erkki Björk ilmastonmuutosta ja Marja-Leena Hublin kulttuuria käsittelevää tilaisuutta. Tilaisuuksiin on luvassa myös useita kansanedustajia.

Tuomainen on Kuopion vihreiden perustajajäsen ja pitkäaikainen Pohjois-Savon vihreiden varapuheenjohtaja. Hän on myös puoluehallituksen jäsen sekä toiminut puolueen tärkeimmissä
työryhmissä, kuten periaateohjelmaa ja eduskuntavaaliohjelmaa valmistelleissa ryhmissä.

Tuomaisen keskeisiä vaaliteemoja ovat ilmaston lämpenemisen ehkäiseminen, sosiaalisen ilmaston lämpenemisen edistäminen ja ihmisluonnon monimuotoisuuden kunnioittaminen.

Vihreät ovat Pohjois-Savossa teknisessä vaaliliitosssa vasemmistoliiton kanssa.

– Tuomainen on pitkäaikaisella toiminnallaan saanut kaikkien meidän varauksettoman luottamuksemme, joten päätös oli kaikille helppo. Vaaliliitto tulee saamaan kaksi paikkaa, joista toisen saa toivottavasti Tuomainen, toteaa valtuustoryhmän puheenjohtaja Merja Leppälä.