Savo-Karjalan Vihreät ry.

Lehdistötiedote 1.3.2015

Janne Pekkala Valtimolta Vihreiden ehdokkaaksi kevään vaaleihin

Savo-Karjalan Vihreät on valinnut Janne Pekkalan, 29, ehdokkaaksi kevään eduskuntavaaleihin. Pekkalan valinnan myötä Vihreiden ehdokaslista on nyt täysi.

Janne Pekkala on 29-vuotias valtimolainen tietojenkäsittelyn tradenomi, joka työskentelee joensuulaisessa start-up yrityksessä johtavana sovelluskehittäjänä.

Pekkala toimii puheenjohtajana yhdessä Vihreiden pohjoiskarjalaisista jäsenyhdistyksistä (Vihreä Pohjois-Karjala), jonka toimialuetta on Joensuuta ja Kontiolahtea lukuun ottamatta koko maakunta. Hän on myös Vihreiden puoluevaltuuskunnan varavaltuutettu. Pekkala on ollut aiemmin ehdolla vuoden 2012 kunnallisvaaleissa.

Ympäristön ja luonnon ohella Pekkalalle tärkeitä asioita ovat tasa-arvoinen ja vahva yhteiskunta sekä talous- ja energiapolitiikka, joiden osalta tulevilta päättäjiltä tarvitaan uusia ajatuksia ja uskallusta muutokseen.

Vihreiden ehdokaslista kevään eduskuntavaaleihin on nyt täynnä. Ehdokaslista on kokonaisuudessaan seuraava: Auvinen Harri, Kuopio; Giray Ali, Joensuu; Hietanen Elina, Joensuu; Hölttä Harri, Joensuu; Ikonen Päivi, Joensuu; Jorasmaa Ilpo, Rääkkylä; Kauppinen Elsi, Lieksa; Loimalahti Antti, Iisalmi; Mikkonen Krista, Joensuu; Paulo-Tuovinen Anne, Kuopio; Pekkala Janne, Valtimo; Pietikäinen Liisa, Kuopio (Maaninka); Roponen Anne, Iisalmi; Tamio Kim, Tervo; Vauhkonen Jouni, Vantaa sekä Willman Veera, Kuopio.

Lisätietoja:

Janne Pekkala, puh. 0400 367 771.

Harri Hölttä, Savo-Karjalan Vihreiden puheenjohtaja, puh. 040-722 9224.